Hafıza Güçlendiren Besinler Listesi


Yapılan araştırmalara göre, tükettiğimiz besinler ile hafızamız arasında güçlü bir bağ bulunmakta. Dolayısıyla hafızamızı güçlendirmek de yediğimiz bu besinlerle mümkün olabiliyor. Doğadaki besinlerden bazıları insan hafızasını güçlendirmeye büyük oranda fayda sağlamakta. Bazı besinlerin içeriğinde bulunan maddeler, güçlendirici etkiye sahip.

Hafızamızı güçlendirmek için yapay ürünler kullanmak yerine doğal besinler tercih edebiliriz. Bu da hafıza güçlendirmenin daha sağlıklı yoludur.

Bu yazımızda sizler için hafıza güçlendirmeye katkı sağlayan bazı önemli besinleri listeledik.

İşte hafıza güçlendiren besinler..

1.Balık

Balık, içeriğindeki Omega 3 sayesinde, hafıza güçlendirici etkiye sahip bir besindir. Beyin fonksiyonlarının gelişimine etkisi olan bu madde, hamsi, sardalye, somon gibi balıklarda bulunduğu gibi, Ceviz de Omega 3 barındıran bir yiyecektir.

Bu maddenin eksikliği, öğrenme bozukluğuna ve dikkat eksikliğine sebep olur. Haftada 2 kez tüketilen balık, beyin performansını artırarak unutkanlığa engel olacak etkilere sahip. Eğer haftada 2 gün balık tüketemiyorsanız, Omega 3 takviyelerine başvurabilirsiniz. Ancak, doğal yolla bu besinleri tüketmek her zaman daha sağlıklı olacaktır.

2.Çilek ve Böğürtlen

Unutkanlığı önlemede yaban mersini, çilek ve böğürtlen gibi meyveler de etkili olabiliyor. İçeriğinde hafıza güçlendirici etkiye sahip maddeler barındıran bu meyveler, beyin performansınızı artırıcı yönde etkiye sahiptir.

Her yaşta bir problem haline gelen unutkanlık, bu meyvelerin tüketimi ile önlenebilir.

3.Ispanak

Yapısında birçok mineral ve folik asit barındıran Ispanak, unutkanlığa ters yöne etki ederek, hafızanızı güçlendirebilir.

Alzheimer hastalığından korunmak ve bazı unutkanlık problemleri için kullanılan Folik Asit, önemli bir vitamindir.Birçok farklı yararı olan bu bitkiyi tüketmek sağlığınız için zaten yararlı iken, unutkanlığa da iyi gelmesi sebebiyle önerilen bir besindir.

4.Bitter Çikolata

Kakaosu yoğun miktarda olan bitter çikolatalar hafıza gelişimine olumlu bir etkiye sahiptir. Bitter çikolatalar, içinde kafein de barındırdığından, dikkati artırarak enerji verir. Bu sayede hafızanızı da güçlendirir.

Ancak çikolatanın fazla tüketimi zararlı olabileceğinden, uzmanlarca belirlenen miktarlarda çikolata tüketmelisiniz.

5.Süt ve Yoğurt

Süt, yoğurt ve peynir gibi protein yönünden zengin besinler, vücudu uyarıcı bir etkiye sahiptir. Günlük olarak gereken miktarda alınan protein hafızayı canlı tutarak, unutkanlığın önlenmesine destek verecektir.

Süt ve yoğurt tüketimi yalnızca unutkanlık için değil kemik gelişimine ve kemiklerin onarımına fayda sağladığından, bu yiyecekler her yaşta tüketilmelidir. Süt ve yoğurt tüketmek, sağlıklı yaşamın önemli bir koşulu olarak görülebilir.

6.Yumurta

A, D, B12 gibi vitaminler, beyindeki hafıza kısmı için gerekli vitaminlerdir. Yumurta, bu vitaminleri ve B grubu vitaminleri barındırdığından, hafıza güçlenmesinde etkin rol oynayan bir besindir. Uzmanlarca belirlenen miktarlarda yumurta tüketmek, sağlığınıza olumlu yönde etki edecek ve sizin uyanık kalmanızı sağlayacaktır.

7.Su

Susuzluk, beynin bazı hormonları salgılamasını engelleyeceğinden, beynin bilgi depolama kısmının doğru çalışmasını engelleyebilir. Beynin su ile salgıladığı hormon, hafıza ile yakından ilgilidir.

Su, günlük yaşamımızda çokça tüketmemiz gereken, sağlığımıza olumlu etkisi olan, yoksunluğunda problemlere sebep olan bir maddedir. Bu yüzden, yalnızca unutkanlıkla değil birçok problemle savaşabilmek için yeterli miktarda su içmemiz gerekir.

8.Tahıllar

Tahıllar folik asit, B12 ve B6 vitaminleri içerirler. Esmer pirin, darı ,yulaf gibi tahıllar içeriğinde bulunan bu maddelerden dolayı, hafızayı güçlendirici bir etkiye sahiptir.  İçinde E vitamini de barındıran bu tahıllar, beynin gelişimi açısından önem arz eden besinlerdendir. Günlük hayatta tahıl kullanımını tahıllı ekmek tercih ederek sağlayabilirsiniz. Beyaz ekmek yerine tahıllı ekmekler tercih etmek yalnızca unutkanlık açısından değil sağlık açısından da önemlidir.

9.Brokoli

İçeriğindeki maddeler sayesinde, Alzheimer ve unutkanlık tedavisinde kullanılan bu besinin faydaları saymakla bitmeyecek kadar fazladır. Doğal yollarla unutkanlıkla mücadele etmek isteyenler için Brokoli bitkisi uygun olacaktır.

10.Kuruyemiş

Badem, ceviz, kaju, fındık, yer fıstığı gibi kuruyemişler beyin sağlığı için tüketilmesi gereken besinlerdendir. Bu yiyecekleri tüketmek, yaşlanmaya bağlı olarak gelişen hafıza kaybını önlemeye yardımcı olur. Bu sayede beynin yenilenmesini sağlayarak hafızayı onarıcı bir etki gösterir.

Badem, Ceviz gibi yiyecekler, sadece unutkanlık için değil, sağlıklı bir yaşam için tercih edilmesi gereken yiyeceklerdendir.

 

 

 

Yazıyı Nasıl Buldun?

Beğenmedim Beğenmedim
0
Beğenmedim
Beğendim Beğendim
13
Beğendim
Üzgün Üzgün
0
Üzgün
Sevimli Sevimli
1
Sevimli
Sinirli Sinirli
0
Sinirli
Komik Komik
0
Komik
Aşık Aşık
0
Aşık
Havalı Havalı
1
Havalı
WTF WTF
0
WTF

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hafıza Güçlendiren Besinler Listesi

Giriş

Parolayı Sıfırla

Geri dön
Giriş
Format Seçin
Kişisel Test
Genel Test
Anket
Hikaye
Liste
Açılır Liste
Yeniden Sıralanabilir Liste
Gif
Video
Ses Dosyası
Görsel