Serotonin Hormonunu Artırmanın 5 Yolu


Mutluluk getiren serotonin hormonunu arttırmanın doğal yollarını biliyor muydunuz?

Birey, toplumun en küçük yapıtaşıdır. Bu yüzdendir ki bir bireyin değişimi toplumu da oldukça derinden etkilemektedir. Buradan hareketle bireylerin mutluluğu toplumun mutluluk kapılarının anahtarıdır diyebiliriz. O yüzden bugün bu blog yazımızda mutluluğu arttırmanın yolları hakkında sizleri bilgilendirmek istedik ki artık hepimizin yüzü etrafa daha fazla gülümseme saçabilsin. Şimdiden sizlere keyifli dakikalar diliyoruz!

Kimi insan yaşantısı bakımından, kimi insan ilişkileri bakımından kimi ise bir nedeni olmadan kendini oldukça mutsuz hissetmekte. Fakat bu mutsuzluk durumu kişinin farkındalığı ve bilinciyle çok rahat giderilebilmektedir. Yeter ki isteyelim!

Mutluluğun hormonal boyutunu incelerken Serotonin hormonunu en başta incelemek gerekmektedir. Serotonin hormonu halk arasında genellikle mutluluk hormonu olarak bilinmektedir. Serotonin hormonu beynimizde, merkezi sinir sistemimizde ve mide-bağırsak kanalımızda salgılanmaktadır. Bu hormonu arttırmak içinse dışarıdan depresyon önleyici ilaçlar haricinde herhangi bir takviye yapılamamaktadır. Serotonin hormonunu arttırmanın yollarını akılda kalıcılığından dolayı madde madde anlatmayı daha uygun gördük. Haydi başlayalım! 🙂

1. Bolca gülümseyin!

Şimdi gülümseme hakkında kısa bir yolculuğa çıkalım.. Bir gün otobüstesiniz. O an belki keyfiniz yerinde belki de değil.. Yanınızda da annesi ile birlikte ufak bir çocuk oturuyor. Arada size bakıp utangaç gülümsemeler saçıyor. Sonra birdenbire kahkaha atmaya başlıyor ve otobüsteki herkes ilk önce şaşırıyor ve sonra onlar da bu neşeli kahkahalara ayak uyduruyor. Ufak bir gülümsemenin hormonlarınızda yarattığı büyük değişikliğin o an farkında değildiniz belki ama bundan sonrasında mutlaka serotonin hormonunun artışının farkına varacaksınız. Unutmayın siz gülümserseniz herkes gülümser! 🙂

2. İçerisinde triptofan olan gıdaları tercih edin!

Sizde kendinizi mutlu hissetmek ve böylelikle daha zinde bir birey olmak istiyorsanız  triptofan içeren gıdaları daha çok tercih etmelisiniz. Triptofan içeren gıdalara örnek olarak yumurta, peynir, soya, hindi eti, somon ile muz, kivi, ananas gibi tropikal meyveler, çikolata ve ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler verilebilir. Tabii  bu gıdalara karşı herhangi bir alerjik reaksiyonunuz varsa mutlaka uzman bir hekime danışmanızı öneririz.

3. Gece 23.00 ile 03.00 arasında uykuda olun!

Gece uykusunun bireylerin hem ruhsal hem fikziksel gelişimleri bakımından oldukça büyük öneme sahip olduğu bilinmektedir. Gece uykusunun tam anlamıyla yararlı olması için doktorlar gece uykularının karanlık, sessiz ve güzel kokulu bir ortamda gerçekleşmesini önerirler. Serotonin hormonu içinse özellikle 23.00 ile 03.00 arasında uykuda olmaya özen gösterilmeli. Bu saatler arasında uykuda olmanın sadece serotonin hormonu açısından değil vücudumuza gerekli birçok hormonun düzgün işleyişi bakımından da gerekli olduğu bilinmektedir.

4. Güneşten faydalanın

İklimin insan psikolojisi üzerinde önemli bir etkisi olduğu bilinmektedir. Buradan hareketle Güneş’in insan psikolojisini olumlu etkilediği ise bir gerçektir. Ayrıca Güneş’ten alınan D vitamini faydalarını da bu durumda unutmamak gerekir.

5. Egzersiz yapın

Egzersizin faydaları elbette ki bu konuda da karşımıza çıkmakta. Günümüzde de çoğu psikolog açık havada orta tempoda yapılan 30 ile 40 dakikalık yürüyüşleri seratonin hormonu salgılanması açısından oldukça önermektedir.

Mutluluğun hormonal kısmına ek olarak; mutlu olmaya kendimizin dışarıdan müdahale edebilceği kısımlarını da anlatmak istiyoruz. Bunlarsa birkaç adımda sıralanmaktır. İlk adımımız “Mutlu olmayı gerçekten istemek”! Bu adımı geçtikten sonra ise ikinci adıma başlamayı haketmişsiniz demektir. Bu adım ise sizi mutlu eden aktiviteleri bulmak olacaktır. Eğer hala keşfetmediyseniz bu süreç sizin için biraz uzun olabilir. Size bu süreçte yapabileceğiniz her aktiviteyi denemenizi öneririz. Ama eğer bulduysanız, kendinizi çok şanslı hissetmenin tam da zamanı! Vakit buldukça bu aktiviteleri yapmak sizleri mutlu edecektir. Bundan sonraki süreç ise kendinizi suyun akışına bırakmak olacaktır.

Fakat bu her şeyin güzel olacağının garantisini de vermeyecektir. Biliriz ki hayatta bizi her zaman çok mutlu eden olaylar olmayacaktır. Bu durumlarda ise aklımızda hep şu düşünce olmalı; su bulanmadan temizlenmez. Bu soyutluğu giderecek somut bir örnek vermek isteriz. Muhtemelen pis denizlerde yüzmeyi sevmeyiz, tercihimiz temiz denizlerde yüzmekten yana olacaktır ve tabii dalgalı denizde de yüzmeyi istemezsiniz, ama dalgalar olmasa temiz denizde de yüzemezsiniz. Dalgalar denizi temiz hale getirir. Hayatta da siz deniz oluyorken olaylar ise dalga olmaktadır. Size kattıkları tecrübe ve deneyimlerle sizleri daha donanımlı bir insan olmaya iten güçlerdir. Bu kısımda da en mühim olan şey dalgalarla başa çıkabilmeyi öğrenebilmektir.

Unutmayalım ki toplumların değişimi bireylerle başlar. Daha mutlu toplumlar için daha mutlu bireyler dileriz! 🙂

 

 

 

 

 

 


Beğendiniz Mi? Bu İçeriği Arkadaşlarınızla Paylaşabilirsiniz!

309
, 309 points

Yazıyı Nasıl Buldun?

Beğenmedim Beğenmedim
0
Beğenmedim
Beğendim Beğendim
3
Beğendim
Üzgün Üzgün
0
Üzgün
Sevimli Sevimli
0
Sevimli
Sinirli Sinirli
0
Sinirli
Komik Komik
0
Komik
Aşık Aşık
0
Aşık
Havalı Havalı
0
Havalı
WTF WTF
0
WTF

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Serotonin Hormonunu Artırmanın 5 Yolu

Giriş

Parolayı Sıfırla

Geri dön
Giriş
Format Seçin
Kişisel Test
Genel Test
Anket
Hikaye
Liste
Açılır Liste
Yeniden Sıralanabilir Liste
Gif
Video
Ses Dosyası
Görsel