Yürüyüş Yapmanın Vücuda ve Zihne Faydaları


Yürüyüş, her yaştan insanın gün içerisinde bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaptığı en kolay aktivitelerden birisidir. Yürümek insan doğasında var olan doğumdan ölüme kadar sürekli olarak gerçekleştirdiğimiz bir olaydır. Günlük yaşam içerisinde bazen iş gereği, bazen spor olarak bazen de gezme amaçlı uzun süreler boyunca yürüyüş yapmaktayız. İlk adımlarımızı atmaya başladığımızdan andan itibaren vücut yapımızda özellikle yürümek için en önemli organlarımız olan ayaklarımızın ve bacaklarımızın önemi ortaya çıkmaktadır. Yaşımız büyüdükçe ayak ve bacak gelişimimizde artmaktadır. Farkında olarak ya da olmayarak yapmış olduğumuz yürüyüşler ayak ve bacak sağlığımıza önem vermemiz gerektiğini ortaya koymaktadır. Yürüyüş yaparken dikkat etmemiz gereken bazı kurallar vardır. Bunlardan bazıları;
-İyi bir yürüyüş yapmak için ayakkabı tercihine dikkat etmemiz gerekmektedir. Ayağı yoran, ağır, topuklu, terleten ayakkabı tercih etmemeliyiz. Doğru ayakkabı tercih etmek ayak burkulmasını, şişmesini ve su toplamasını önleyecektir.
-Yürüyüş yapmak için mevsimine uygun, terinizi emen, bol ve rahat kıyafetler tercih etmelisiniz.
-Yürüyüş sırasında bol su tüketmelisiniz. Yemekten en az 2 saat sonra yürüyüşe başlamalısınız.
-Yürüyüş sırasında yanınızda küçük bir çanta içerisinde yedek kıyafet, sağlıklı atıştırmalıklar, mevsimine göre güneş gözlüğü, şapka, şemsiye, vs. bulundurmanız yürüyüşünüzü daha verimli hale getirecektir.

Yürüyüşün faydalarını şöyle sıralayabiliriz;
-Günde 1 saat yürüyüş yapmak kalp sağlığını olumlu yönde etkiler. Kalp damarlarını ve kalp kaslarını harekete geçirerek kan akışını hızlandırır, vücudumuza daha fazla kan pompalamasını sağlar. Böylece kalp damarlarında oluşabilecek tıkanıklığı önlemeye yardımcı olacaktır.
-Kilo kontrolünü sağlar. Tempolu ve kontrollü yapılan yürüyüş vücuttaki yağın yakılmasını arttırarak kilonuzu kontrol altına almanızı sağlar.
-Yapacağınız doğa yürüyüşleri ile günlük hayatın stresinden uzaklaşabilir ve kendinize zaman ayırabilirsiniz.
-Düzenli yürüyüş yaparak düzenli yürüyüş yapmayanlara göre kansere yakalanma oranını azaltabilirsiniz. Metabolizmanızı hızlandırır ve bağışıklık sistemini düzenler. Bilimsel olarak da yürüyüş yapmanın meme ve kolon kanserine yakalanma oranını düşürdüğü kanıtlanmıştır.
-Düzenli yürüyüş yapmak dolaşım sistemini olumlu yönde etkilemektedir. Kandaki kolesterol seviyesini düzenlemeye yardımcı olur.
-Günde 1 saat yürüyerek kan basıncında oluşan (tansiyon) yükselmeyi kontrol altına alır ve felç riskini en aza indirir.
-Eklem ve kas gelişimini artırarak kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar. Böylece bel ve boyun ağrılarından korunabilirsiniz. Bayanlarda menopoz döneminde ortaya çıkan kemik erime riskini azaltabilirsiniz.
-Günlük yaşam içerisinde hareketsiz bir yaşam süren kişiler yürüyüş yaparak bu durumdan kurtulabilir. Böylece depresyon ve stresle daha etkili mücadele edebilirsiniz.
-Yürüyüş yapmak, beynin endorfin hormonu salgılamasını sağlar. Endorfin hormonu vücudun rahatlamasını sağlar ve yorgunluk hissini azaltır. Böylece yürüyüşten sonra daha rahat ve kaliteli uyku uyuyabilirsiniz.
-Sabah saatlerinde yürüyüş yapmak, hem gün içerisinde kendinizi zinde hissetmenizi sağlayacak, hem de güne daha dinç başlamanızı sağlayacaktır. Günde yarım saat yürümek beynimizdeki duyguları ve hafızayı olumlu etkilemektedir. Beyin fonksiyonlarını artırmaya yardımcı olur ve olumsuz düşüncelerden uzaklaşmanızı sağlar.


Beğendiniz Mi? Bu İçeriği Arkadaşlarınızla Paylaşabilirsiniz!

15 PAYLAŞIM
319
15 PAYLAŞIM, 319 points

Yazıyı Nasıl Buldun?

Beğenmedim Beğenmedim
0
Beğenmedim
Beğendim Beğendim
2
Beğendim
Üzgün Üzgün
0
Üzgün
Sevimli Sevimli
0
Sevimli
Sinirli Sinirli
0
Sinirli
Komik Komik
0
Komik
Aşık Aşık
0
Aşık
Havalı Havalı
0
Havalı
WTF WTF
0
WTF

Yorumlar 0

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yürüyüş Yapmanın Vücuda ve Zihne Faydaları

Giriş

Parolayı Sıfırla

Geri dön
Giriş
Format Seçin
Kişisel Test
Genel Test
Anket
Hikaye
Liste
Açılır Liste
Yeniden Sıralanabilir Liste
Gif
Video
Ses Dosyası
Görsel